top of page

Magamról

 

Vállalkozni 23 évesen, 1983-ban kezdtem.

 

Igen, az akkori rendszer ismételt kísérletet tett arra – korábban 1968-ban volt hasonló -, hogy a haldokló szocialista gazdaságba némi életet leheljen, és megnyitottak egy szelepet: ugyan szűk keretek között, de lehetőséget adtak kisvállalkozások megalapítására. GMK-nak, Gazdasági Munka Közösségnek hívták.

 

Nos, egy ilyen GMK-ban töltött 1 év munkavégzés után megalapítottam a sajátomat. Segítségem nem volt, tanácsot kérni senkitől sem lehetett, hiszen semmilyen korábbi működési tapasztalat, know-how, az ilyen jellegű képletekkel kapcsolatban nem állt rendelkezésre.

 

Az építőiparban dolgoztam, speciális alpintechnikai karbantartásokat végeztünk. Magam vettem fel az embereket, magam könyveltem, magam szereztem munkát, és irányítottam a termelést, egyszóval mindent csináltam, amit ilyen esetben egy „cégvezetőnek” csinálnia kellett.

Vezetőként és tulajdonosként valószínűleg az összes hibát elkövettem, amit el lehetett, és az értékesítési technikáimra sem lehetett ráakasztani a „tudatos” jelzőt, a vállalkozás mégis beindult és rövid idő alatt a kapacitásom megengedte, hogy 2-3 helyszínen is végezhessek tevékenységet. Volt pénz és szabadidő, élveztem az önállóság minden szépségét és hátrányát.

 

Aztán jött a rendszerváltás és a források elapadtak. Bezártam az üzletet és lehetőségek után néztem. Így találkoztam egy akkor induló céggel, mely felnőttképzéssel foglalkozott és értékesítőket kerestek azzal a karriercéllal, hogy később oktató is lehet az illető. Felvettek, és mivel voltak korábbi tapasztalataim, rövid idő alatt sikeressé váltam.

 

Jól kerestem, bejártam a ranglétrát, az aljától a tetejéig, 10 év alatt vezető értékesítővé, vezető tanácsadóvá, később értékesítési vezetővé váltam. A lényeg, hogy együtt fejlődtem az akkor ezerszám induló vállalkozásokkal, megismertem nagyon sok céget, köztük jó pár multinacionális vállalkozást is és rengeteget tanultam.

 

Ma is ezt csinálom, mert szeretem. Szeretek másoknak segíteni, tapasztalatokat, működő módszereket átadni, és nézni, ahogy fejlődik egy cég. Kapcsolatrendszerekre, sok esetben barátságokra szert tenni. Vagy egyszerűen egy jót beszélgetni a régi, elégedett ügyfeleimmel…

Hogyan dolgozom?

 

Nincsenek előzetes ajánlataim senkinek, mert nincs két teljesen egyforma cég és egyforma szituáció sem.

 

Mindenkinek más a problémája és máshogy is látja azt, ezért mielőtt bármit javasolnék, ragaszkodom egy előzetes találkozáshoz!

 

Van, akinek növekedési problémája van, van, aki nem tudja követni a hirtelen növekedést. Van, akinek nincs stratégiája és taktikákkal próbál előre jutni, és van, aki jó stratéga, de rossz a taktikában. Van, akinek értékesítési, terjeszkedési gondjai vannak és van, akinek szervezeti. Van, akinek egyáltalán nincs üzleti modellje, ezért nem tud kitűnni a sokaságból. Van, akinek van, de nem megfelelő.

Sorolhatnám a végtelenségig, a lényeg, hogy nincs két egyforma probléma, ezért nincs két egyforma megoldás sem. Minden projektem egyedi.

 

Ezért először a tulajdonossal / tulajdonosokkal beszélek és együtt tárjuk fel a cég hiányosságait, hibáit, erényeit. Miután egyetértünk abban, hogy min kell változtatni, jöhetnek a munkatársak. Először a vezetők, aztán a beosztottak. Minden érintett terület minden dolgozójával külön-külön beszélgetek, így szépen-lassan összeáll a kép, hogy milyen KONKRÉT lépéseket kell tenni a javulás érdekében.

 

Megszületik a javaslat, a teendők sorrendje, aztán a megvalósítás. Az elvárt eredmények ezért még SOHASEM maradtak el…

 

Nem hiszed? Nézd meg azok beszámolóit, akikkel eddig dolgoztam!

bottom of page